Współczesna moda jak nigdy dotąd odpowiadała na potrzeby wszystkich klientów. Potwierdza to niejeden koncept modowy, w którym znajduje się na przykład marka Bohoboco. Warszawa to siedziba twórców tej firmy. To także miasto, gdzie nowoczesna moda ma najwięcej do zaoferowania.
Polscy projektanci
Rodzima moda ma coraz więcej młodych, zdolnych projektantów. Duet Kamila Owczarka i Michała Gilberta Lach zasłynął jako Bohoboco. Warszawa to jedno z miast, w którym można nabyć ubrania według ich projektów. Wiedza o modzie i potrzebach klientów, jak również wrażliwość estetyczna i talent sprawiają, że projekty z tą metką stają się bardzo cenione, zwłaszcza wśród zwolenników minimalizmu. Widać to chociażby w sklepach wielkopowierzchniowych, które coraz częściej zapraszają do siebie polskie marki odzieżowe. Polscy klienci nie uważają już, że w kwestii mody rację mają głównie zagraniczni projektanci. Doceniają rodzime talenty, których kolekcje cieszą się zasłużoną renomą. Dotyczy to także dodatków jak buty, paski i torebki.
Klasyka zawsze w modzie
Od projektantów mody wymaga się coraz więcej. Ich ubrania muszą być estetyczne, wykonane z dbałością o detale, ale także wygodne. Osoby, które muszą zachować w pracy dress code, chętnie zakładają odzież, która jest wygodna i nie krępuje ruchów. W tej kategorii świetnie spisują się projekty minimalistyczne i klasyczne. Nie ma w nich drastycznych modyfikacji dotyczących fasonów lub kolorów, więc z powodzeniem można je nosić przez kilka sezonów. W ten trend wpisuje się także marka Bohoboco. Warszawa doceniła projekty utalentowanego duetu. Zwolenniczki marki podkreślają jej największe atuty: klasyczne formy, doskonałej jakości tkaniny, trochę geometrii w krojach i szczyptę fantazji. Na rozpoznawalny styl miała wpływ także współczesna sztuka, która jest kosmopolityczna.
Siła prostoty
Na czym polega uniwersalność współczesnego minimalizmu? Po projekty tego typu mogą sięgać zarówno zwolennicy prostoty, jak i bardziej wyszukanych form. Ci ostatni do gotowego projektu mogą dołożyć swoje ulubione ozdoby, aby stylizacji nadać więcej różnorodności. Prostota nie musi się przed niczym bronić, uwodzi i fascynuje nieoczywistymi zestawieniami, w których nie ma kontrowersji. W przeciwieństwie do bardziej zdobnej mody proste kroje nie wylądują po jednym sezonie w szafie po to, aby kolejne lata czekać na powrót trendów. Taka filozofia przyświeca marce Bohoboco z Warszawy. Jej kolekcje to ukłon w stronę współczesnej kobiety pracującej. Ubrania mają odpowiadać warunkom pogodowym, ale też dawać pole do twórczych eksperymentów. W branży, która goni za nowinkami, strategia stawiania na wygodę i minimalizm jest ewenementem.
Miłośniczki unikatowej mody nie muszą kupować swoich ulubionych ubrań w butiku. Polscy projektanci oferują usługę szycia na miarę, która staje się coraz popularniejsza.